Thursday, January 7, 2010

Perhimpunan Haram Esok Berjaya Dihalakan!


Laporan Effi Saharudin

Kuala Lumpur: Perhimpunan haram menyokong "Pengharaman Penjualan Makanan Halal di Kawasan Penempatan Haram Indonesia" berjaya dihalalkan pada saat akhir setelah JAKIM mengeluarkan sijil halal kepada pihak penganjur. Mengikut jurucakap penganjur perhimpunan, Encik Syed Badigoal Saoud sijil halal itu dikeluarkan setelah pihak JAKIM berpuas hati dengan cara torehan leher mat indon yang bakal dijadikan korban pada awal perhimpunan itu.

“Pihak Jakim melihat teknik menyembelih yang bakal diadakan esok dan mereka yakin urat merih dan urat halkum si korban yang bakal kami korbankan bakal putus dan sah halal”

Perhimpunan itu pada awalnya diharamkan pihak JAKIM dna POLIS setelah timbul keraguan tentang keupayaan pihak penganjur menyembelih. Perhimpunan menyokong pengharaman penjualan makanan halal di kawasan penempatan haram Indonesia ini dianjurkan oleh badan NGO yang risau dengan fenomena penjualan makanan halal di kawanan penempatan haram.

“Mana boleh jual makanan haram di kawasan haram. Itu macam jual bubur lambuk dalam kandang khinzir.. ini tidak boleh. Maruah kemelayuan kita harus dijaga! HIDOPPP HIDOPPPP”


boo shit

Gambar - Para penyokong pehimpunan menunjukkan kepada mat indon yang disembelih bagi tujuan demo pihak jakim semalam

11 comments:

ShernShiou said...

For the Lulz

SESTER said...

die dhani die

Edna Sinn said...

wohh susah nak capai standard ni...
baru plan mcm nak apply jadi writer juga...

fritz said...

dihalakan ke dihalalkan?

neo said...

lps demo, diorang buat kari kepala . euuww..

Anonymous said...

sedarlah skit ko tu pun Indon.. ahaha Indon lupa daratan rupanya ko nie..

Obefiend Weiland said...

cool trolling bro!

Kamal hadi said...

just a thought, I really think the word JAKIM is inappropriate to be used in here. it's just like an insult to the organization that gives contribution to us.

Obefiend Weiland said...

jakim issues halal certificates

what then can i use? PEKIDA?

kakakakak

Matjoe said...

jakim adalah DNA polis? biar btul obe.

aku taktau apa asas berita ni, tp aku tetap layan. hidup harian metroll

Izzy Does It said...

@Matjoe: jakim DAN polis laaa...

p.s lets wait until indons found this blog n go BAAWW hate speech!

Related Posts with Thumbnails

Pagenumber