Wednesday, June 1, 2011

Metroll Bisnes - Rezeki Jual Barangan Berpautan Dengan Filem Tempatan


Laporan asal Kamarudin Maple

Sudah lebih dua minggu filem Nur Kasih arahan Khabir Bhatia ditayangkan di pawagan tempatan dan dalam tempoh masa yang sama juga berlaku fenomena di dalam dunia fesyen muslimah tempatan. Kemana sahaja anda pergi anda pasti melihat Tudung Nur Kasih dijual dan dari pertanyaan wartawan Metroll kepada penjualnya, rata-rata mengatakan jualan tudung fesyen Nur Amina (Lakonam Tiz Tiz Tiz Zakiah) amat laku selari dengan hangatnya kutipan pejabat kotak filem yang sama. Pasti ramai yang tertanya-tanya siapakah insan kreatif dibelakang fenomena Tudung Nur Kasih ini?

Persoalan ini terjawab apabila kami bertemu Encik Mahmud Samsudin, seorang pemilik syarikat import eksport yang berpengkalan di Pasir Gudang. Menurut Encik Mahmud beliau mendapat idea menjual tudng berjenama Nur Kasih setelah melihat isteri beliau kusyuk menonton drama ini di kaca TV

"Saya sebenarnya tak tengok sangat drama melayu tapi isteri saya cukup gemar. Saya lebih minah menonton Akademi Fantasia. Dari situ saya teringat fenomena Tudung Mawi suatu ketika dahulu. Saya terus mendapat idea menjual tudung Nur Kasih sementara drama ini hangat dipasaran. Telahan saya Tudung Nur Kasih ada potensi untuk menjadi sama hangat dengan tudung Mawi."

Telahan Encik Mahmud nyata menguntungkan kerana beliau kini menjadi pengimport utama tudung ini ke Malaysia. Beliau mendakwa berjaya menjual lebih 9000 tudung Nur Kasih seminggu. Apabila ditanya apa pelan beliau seterusnya selepas kehangatan Nur Kasih berlalu Encik Mahmud berkata;

"Saya sudah melakukan kajian dan melihat filem apa yang bakal keluar dalam masa terdekat ini. Setakat ini saya sudah mendapatkan kebenaran dari saudara Nazri Vovinski Anuar untuk melesenakan Karipap berjenama Karipap-Karipap Cinta yang berpautan dengan filem Karipap-Karipap Cinta yang bakal ditayangkan di pawagan hari raya akan datang. Selain itu pihak kami juga cuba mendapatkan hak perleseanan Papadom Saadom , buku lima besi KL Gangster dan jamu mengetatkan vagina Adnan Sempit. Insyaallah kalau berjaya dilesenkan rezeki saya makin murah kelak"



Grafik : Tudung Mawi


Kredit gambar RIONIX88

6 comments:

Encik Akmal said...

gedik juga mawi ni.

Akim Iqbal said...

haram.. semua haram.. malaysia kena virus haram

Bozu said...

cumel juga mawi ni..

MoSaRo said...

aawwww :3
soooo cutee..

Unknown said...

@are kam eq bayl

bab haram2 ni actually kita kena tunggu emel berantai, baru ianya sahih dan benar.

husnaradzi said...

muntah pelangi tgk tudung mawi .
world sungguh =.=

Related Posts with Thumbnails

Pagenumber