Monday, January 2, 2012

Metroll News - Ibu Bapa Minta Anak Melayu Jangan Diberi Keputusan Semua A1 SPM Ekoran Insiden Amalina Bakri


Kuala Lumpur - Isnin - Ribuan ibu bapa Meleis seluruh Malaysia merayu Kementerian Pelajaran supaya memastikan tidak ada anak berbangsa Melayu Islam mendapat semua A1 dalam keputusan SPM yang akan datang. Mereka membanjiri perkarangan Kementerian Pelajaran di Putrajaya sejak Asar tadi sebagai tanda kerisauan anak mereka akan menjadi blondie babe Edinborough seperti Amalina Bakri. Amalina Bakri ialah pelajar 17 A1 dalam peperiksaan SPM suatu ketika dulu dan sejak belajar di luar negara sudah berubah dari imej muslimah ke imej NIAMAH!

Wakil ibu bapa yang berkumpul apabila ditemu ramah menyuarakan rasa risau anak mereka yang seputij salju, tak pernah kenal pornografi, tak melancap , tak tahu apa itu seks dan berhati kudus sampai naik awam guling macam GoKu akan mudah terpesong jika dihantar keluar negara jika mendapat semua A1. Mereka berharap mulai tahun ini biarkan tiada anak melayu dihantar ke luar negara kerana menjaga tatasusila Melayu bangsa terpileh lindungan NEP lebih penting dari memberi mereka peluang belajar overseas. Encik Kamal Idros Che Selamat, salah seorang bapa yang ditemu ramah berkata;


"Biarklah anak saya yang seorang tu tak muncul dalam surat khabar masa hari raya ucap Selamat Hari Raya dari London. Biarlah dia tak merasa main salji masa winter. Biarlah hasrat saya nak import kereta pakai student AP tak tercapai asalkan gambar anak saya rambut blonde pakai leggings di Facebook tak menjadi topik trending Twitter. Bagilah sahaja dia semua C3. Biar mati masa depan jangan mati adat! Saya takut sangat anak saya jadi topik trending macam si Amalina itu"

Sementara itu Menteri Pelajaran Tan Sri Muhyiddin Yassin dikatakan akan menimbangkan permintaan ibu bapa yang kerisauan ini. Beliau dipetik menyebut;

"Saya dulu pun belajar Universiti Malaya sahaja. Elok aje jadi Timbalan Perdana Menteri. Jadi kalau student Melayu tak cukup A1 untuk overseas pun tak apa. Kelak mereka pun boleh jadi menteri macam saya. Ye tak? Biarlah anak bukan melayu sahaja kesana dan rosak akhlaknya"






9 comments:

wfhsln said...

TROLLING

Haxxor said...

LOLOLOLOLOLO(LOLOLOLLZHUUIJUIDIOSDJHEREWRTY

chanz said...

part awan guling tu terbaik

TheBentPencil said...

hey guys, that's not bad, at least now there's a smart blonde in endinborough..

Anne mahli said...

true..i'm agree with TheBentPencil..

azila said...

lawak sinis..

razif said...

FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

ini...ini epic!


WV : parmeaea?apakah?

NSH said...

kah3 lawak ar! suka part muhyiddin belaja kt UM tu je. terbaik!

Beckhrooy said...

Bljr kat u m'sia pn ckup ler

Related Posts with Thumbnails

Pagenumber