Friday, July 22, 2011

Metroll Sports - Saya Dilontar Kippah , Menorah dan Bagel Semalam : Yossi Benayoun


Laporan Zainal Abidin Temerloh



Bukit Jalil - Khamis - Pemain tengan pasukan Chelsea berbangsa Israel Yossi Benayoun hari ini menyalahkan penderaan perkauman (racial abuse) keatas kesangapan permainan beliau ketika menentang pasukan negara semalam. Yossi yang hanya bermain selama 45 minit semalam mengaku tertekan dengan laungan BOO yang berpanjangan dari peminat bolasepak Malaysia. Beliau yang lebih selesa dipuji oleh peminat tak boleh terima kenyataan beliau bermain tidak baik kerana beliau sememangnya suck lalu menyalahkan ejekan kuat seluruh stadium keatas kebebalan beliau;

"Saya cuba bermain dengan sebaik mungkin tetapi tak mampu untuk perform kerana asyik kena boo. Apa yang berlaku semalam jelas sekali sebuah penderaan perkauman dari penyokong Malaysia yang sungguh Avraham Ben Ali. Ketika mengambil sepakan sudut saya dilontar Kippah , Menorah dan roti bagel! Ini adalah sama seperti melontar pisang kepada pemain yang berketurunan Afrika! Anti Semitism! Anti Semitism!"

Rakan sepasukan beliau Fernando Torres, yang juga rakan Judas Liverpool beliau turut sama menyalahkan penderaan perkauman keatas kesangapan taraf permainan beliau. Torres, seperti Yossi hanya bermain selama 45 minit sebelum digantikan oleh Didier Drogba. Dalam separuh masa pertama Torres gagal menyudahkan 3 peluang keemasan didepan gol kerana kegigihan pemain Kelantan Daudsu yang berjaya mengekang penyerang termahal liga perdana Inggeris ini. Torres ketika ditemurah oleh wakil Metroll menuduh dirinya dilontar Taco , Tortilla ,Paella dan Nando Chicken. Ini dari pandangan Torres adalah rasis dan terang sekali ianya Anti-Spanishism!



4 comments:

batmen said...

hahahaha...yarmulke xde ke?

oranglidi said...

ade sorang lagi yang kena boo. sapa ntah ak x prasan.

Matjoe said...

ahaha, nando dr portugis

Tenku_azun said...

hahahahahah...serius lawak

Related Posts with Thumbnails

Pagenumber