Sunday, March 27, 2011

Rebecca Black Peluk Islam - Mendapat Petunjuk Dari Komen Youtube

Laporan asal Effi Saharudin

Los Angeles - Ahad - Penyanyi cilik Rebecca Black yang kini meningkat popular dengan lagu Friday mengaku memeluk Islam jumaat lalu. Dalam temubual ekslusif Harian Metroll dengan gadis berusia 13 tahun ini, Rebecca mengatakan beliau tergerak untuk memeluk Islam setelah membaca komen positif yang ditinggalkan pada video beliau di Youtube. Video itu kini sudah mendapat lebih 50 juta tontonan sejak menjadi viral 2 minggu yang lalu. Rebecca memberitahu kami;

"Saya baca banyak komen-komen yang mencerca saya. Ada yang menyuruh saya terjun Plaza Masalam. Saya sendiri tak tahu dimana Plaza Masalam. Tak kurang juga yang mengatakan saya ini Justin Bieber versi berzakar dan telur. Saya sungguh kecil hati dengan cemuhan yang ditinggalkan penonton Youtube. Namun saya tersentuh dengan komen yang ditinggalkan penonton Muslim. Mereka katakan terima kasih buat lagu pasal hari jumaat. Hari suci orang Islam. Mereka tak maki saya langsung malah bagi sokongan. Dari situ saya tergerak untuk membaca mengenai Islam"

Rebecca mengucapkan dua kalimah syahadah jumaat lalu di Grand Los Angeles Mosque. Beliau ditemani bapanya yang memberi sokongan moral. Apabila ditanya tentang perancangan sekarang setelah bergelar gadis Muslim Rebecca menjawab;

"Saya baru sahaja menadapat tawaran berduet dengan Maher Zain. Beliau berminat untuk menbuat remix lagu Friday yang lebih selari dengan gaya hidup muslimin dan muslimah.Saya hanya perlu ubah beberapa bait lagu"

Rebecca kemudian memberi kami preview awal lagu Friday (Islamix Mix)

"Friday Friday can't wait for Friday Prayers. Prayin' and Prayin' Yeah. God God God God... Imam in the front saf, Ustaz in the back saf. Can't make my mind which saf shall I pray?"

Wartawan kamu kemudian bertanyakan tentang nama baru yang beliau pilih sebagai saudara baru

"Saya banyak berfikir tentang ini. Saya Google nama saya dan Islam sekali. Alhamdulillah saya menumui nama yang sesuai dengan saya. Nama baru saya ialah Rebecca Nur Al Islam..... sama seperti pelakon dari negara awak (Malaysia)"

Album Rebecca Nur Al Islam akan dilancarkan sebelum Ramadhan tahun ini dan Rebecca sudahpun bercadang untuk menghasilkan Friday versi Bahasa Malaysia

"Ini sebagai tanda terima kasih kepada Malaysia kerana memberi ilham kepada nama baru saya"



45 comments:

NurAfizahMazlan said...

hahahahaha apeda..

Anonymouse said...

ini lawak

amexhazwan said...

nah! nanti akan ada makluk Allah yang percaya..haha

Shaiful said...

plaza masalam ada kt shah alam tu..pergi sana terjun! haha

fuuu~~ said...

ini....ini...ini....fuuuuu...hahahahaagak2 ade paper yg psot story ni esok x?

areev19 said...

haha...ini...ini...lawak ! :D

rhazes mohamad said...

"Friday Friday can't wait for Friday Prayers. Prayin' and Prayin' Yeah. God God God God... Imam in the front saf, Ustaz in the back saf. Can't make my mind which saf shall I pray?"

hahaha.... ini paling amjad

Zaid said...

sekali tengok macam datok siti pun ada rupa.

Burungman said...

nak tengok sapa yang percaya habisan nanti. Kehkehkeh

cik-terompah said...

hahahah.. lawak doh..

lgu nk islamic mix tu mmg cam siot ja.. ahhahha

emak. bukan penari tiang said...

cam babi sebab mula2 aku percaya!

serious babi!

Che Kay said...

aduhai! nak terguling aku gelak!

pizli.mw said...

nnt masuk melodi.. hantar reporter pergi interview dia pulak..

siLenT REAdeR said...

cam bangkai....
cerita nak megah....
aissshhhhh....
sape buat citer nie angkat tangan???
dusssshhhhh!!!!

Anonymous said...

gahahahaha...
giler lawak....
ni kalau ade orang percaye memang buta IT...kuang2~

Neyra Shazeyra said...

SUMPAH LAWAKK

nurAMALLINA said...

hahhaahhahahahaahaha

missmjjeje said...

adoi...
igt kn betul..kah kah kah....
tipah tertipu la ni

Cob Nobbler said...

Obe:Troller Trolled?

hahaha!

anon ni gua rasa pun troll gak kahkahkah!

Inderalela said...

It's ajoke la. I dun feel like anyone insulting islam or muslims here. Dun overreact on petty issues. See bigger picture. Can anyone pls indicate in which part of islamic faith or ritual does the blogger insults? Why Malaysian muslims mentality so 'kaput' like this? Sigh

Edzharid said...

hahahaha~ why so serius?

依之汉 said...
This comment has been removed by the author.
LoLyat Gang said...

haha nais

Unknown said...

lawak sampah..
mana letaknya harga agama sampaikan nk dipermainkan??
Agama dijadikan bahan lawak jenaka..

Sedangkan barat sedang memperkotak-katikkan Islam..takkan kita sebagai Umat Islam sanggup menjadikan Agama kita bahan Lawak Jenaka??
Fikir2kan lah sebelum kawan2 ketawa..
aku x fikir ni satu lawak jenaka..

依之汉 said...

@m specially to you

http://www.youtube.com/watch?v=npgdw5Zb7TY&feature=aso

Hansyirah Takezur said...

haha.. baru nak caye..
lastly part, Rebecca Nur al Islam tu baru terkantoi.. haha...
nice..

Clarky Afif said...

ha~

Unknown said...

wtf is wrong with you obe?
lol.

love for life said...

obe> http://www.hmetro.com.my/articles/2011042102001920110421020019/Article

metro silap lagi.haha

Anonymous said...

lu tampak sengaja memesongkan akidah umat islam dgn menyebarkan berita bohong yg dianggap "lawak"....
(org Islam yg dah dkt ngan simpang ni pun dgn mudah memesongkan diri ke arah simpang yg salah dgn menganggap "hahaha, lawak la dia nih")

aku nk tau, lu ni Islam kerr?


*mmg kiamat itu sudah hampir...
semoga engkau diberi hidayah oleh Allah swt..

SERASI RITMA said...

Satu lagi hal..tolong lah jangan permain dgn benda2 mcm ni..byk lagi lawak2 yang ko boleh buat..

e-saving solution said...

mak aii... camni pun ada kaa... luar biasa blog nih.. ada yg luar biasa??

e-saving solution said...

luar biasa!!

Fyqa said...

aduiiii haha

tikah said...

dah agak! naseb baik tak percaye

Anonymous said...

banyak lg bende bole melawak bro.. bab2 sensitif ni jgn biasakan. lu bajet lu sorang open, then nak kutuk2 tipikal malay bajet lu sorang luar dr tipikal. tp itu pn ade batas bro.. baik lu refer Tuhan balik ape2hal. Dia lagi open, n Dia lagi tau mana batas2 lu sbg hamba kena jaga. hati2. hidup kite tak lame, jgn sbb melawak je, ko tak selamat smp bila2..

admin said...

Mengarut!

Safwan Anuar said...

ada maksud dowh

yuyie said...

me : blurrrr

jam said...

sampah.... hidup ni pinjaman dr Allah.. inikah cara seorang hamba bersyukur atas nikmat yang Dia berikan.. ko bernafas skrg pon ihsan dr Allah.. setakat ada blog nak buat lawak bodoh nk mempersendakan agama sendiri baik xpayah

Keyboard Worrior said...

lawak ke ? wa ta rasa lawak pun, plsss ah. takde benda len ke nak wat contain blog ????? remove ah . menyampah gle

Unknown said...

awat bengong sgt nk buat cerita pasal masuk islam ni?

sukasgt said...

serius bangang..boleh pulak bt cerita mcm taik..byk lg cerita boleh buat..pasal cara nak ajak org masuk islam ke..

Unknown said...

Cibai lawak giler sial!

chummm said...

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAR

this entry is so hilarious

but

i moar laughing hard at some butthurt extremist-meleis comments

#LMAO

Related Posts with Thumbnails

Pagenumber