Monday, February 7, 2011

Pasangan Ditangkap Khalwat Kerana Foursquare


Laporan asal Effi Saharudin

Cyberjaya - 7 Febuari 2011 - 2 orang pelajar kolej Multimedia swasta disini dicekup penguatkuasa jabatan agama ketika berkhalwat disebuah apartment yang disewa oleh mereka. Uniknya cekupan jabatan agama kali ini ialah mereka tidak menggunakan intipan atau laporan orang ramai untuk mengantolkan pasangan ini tetapi mereka menggunakan Foursquare. Sejak laman web sosial ini menjadi semakin popular, pihak jabatan agama menggunakannya untuk mengenal pasti pasangan yang berkhalwat serta berkesedudukan di Cyberjaya.

"Apa gunanya kami menjadi jabatan agama Cyberjaya jika tidak menggunakan teknologi IT yang sedia ada. Kami mengumpul pengkalan data pasangan-pasangan yang berada di Cyberjaya sejak setahun lalu. Kami menggaji seorang pakar IT untuk mencipta perisian yang akan memberitahu kami bila pasangan-pasangan ini CHEK-IN ke rumah masing-masing secara berdua-duaan. Setakat ini sudah ada 13 pasangan yang berjaya kami tangkap menggunakan teknik ini"

Pihak jabatan agama juga menambah bila ada bukti check-in besama secara terang-terangan pihak mereka lebih mudah membicarakan pasangan yang dicekup. Kini tiada lagi alasan yang boleh digunakan mereka bila bukti check-in mereka boleh dilihat oleh semua orang.



Wartawan kami menemuramah beberapa pengguna Foursquare di sekitar Cyberia dan ramai mengatakan tindakan Jabatan Agama ini sebagai invasion of privacy. Seorang pelajar Muslim dari Iran ,Mahmoud Xerxes memberitahu wartawan kami;

"Saya belajar di Malaysia kerana mahu melarikan dari polis moral yang banyak di negara saya. Buat apa saya terbang jauh-jauh dari Tehran jika di Malaysia pun saya tak boleh nak berzina sesuka hati? Ini tidak adil. Malaysiapun sudah menjadi teokrasi macam negara saya kah? Sejak saya mendengar ura-ura mereka menggunakan Foursquare untuk menangkap pasangan kekasih saya tidak lagi berani nak check-in. Akibatnya sekarang saya hilang 7 mayorship Rumah Urut Happy Ending, Hotel Cheong Cheong, Rumah Tumpangan Ah Kow dan 4 rumah kekasih gelap saya. Ini sucks! Di Rumah urut Happy Ending kalau jadi mayor dapat 2 happy ending for the price of one"

Seorang lagi warga Cyberjaya yang kami temubual, Saudara Ikhwan Nazri berkata;

"Bagus la mereka menggunakan teknologi sebegini. Tak elok pun berdua-duaan ni. Saya dah kahwin ni rasa tak senang je tengok perangai student disini. Tapi saya rasa alang-alang kena tangkap ada baiknya Foursquare keluarkan KANTOL KHALWAT atau COCKBLOCKED badge kepada mereka. At least ada la memento untuk hari mereka kantoi"

20 comments:

areev19 said...

1st! hahaa...terbaek jugek kalau betoi ade tangkap guna foursquare! genius!

Anonymous said...

mahmoud xerxes??? LOL

rhazes mohamad said...

hahaha....cam haram

Anonymous said...

Hillarious for Foursquare tards out there!

Sham Hardy said...

hahahhaa.. gila terbaik berita troll ko

Ihsan Khairir said...

ahahaha memula nak je pecaya citer ni... sampailah nampak nama mahmoud xerxes tu hahahaha

RosmanPositivo said...

kalo dh dpt badge COCKBLOCKED, dia kira otai gile, or loser and lost chance to gain mayorship again? haha

sickchild said...

naissssssssssss

IcedNyior said...

Haha baik punya article!

You shld put a link to the original Article tho http://bit.ly/e1FoaG

physawleepart said...

agak2 yg ni melodi cilok lg tak eh?

Xeno said...

HAHHAHAHAHAHAHASNORT HAHAHAHAHA SNKQQKRHH OH HAHAHA

kenapa lubang idong aku kecik? kan dah snort

saif hazimie said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHA!!!!
pasnie apa lak yg akan di IOP?

terbaik laa Obe!!

amirul said...

hahaha!! genius eh!! perey baca post tok... but, police tua masih byk x celik IT

KhairulAqmal said...

haha saya sebagai warga cyberjaya terasa dengan berita ini. hahaha.


betol2 situasinya di atas. tengok jbtan agama betol2 gunakan benda yang obe cadangkan ni. haha. habislah clear balik cyberia

Fadhil said...

Dah tgk CollegeHumor.com punye. Dorg wat parody Foursquare, panggil "Fucksquare" hahaha

http://www.collegehumor.com/video:1946209

Mean said...

Xpasal2 my 4sq is involved in this article. Apakah.. Terbongkar sudah segala maksiat LOL

Anonymous said...

sembang jer x guna wat per rush budak2 bermasalah yg punca dari enviroment sendiri... kelab2 malam, karoke, dangdut yg serve alkohol terdiri dari pekerja dan pelanggan melayu beragama islam bila nak masuk ???( ada tgk kuar paper tv sebulan sekali kot ) ini sebenar punca muda mudi malaysia ( melayu ) musnah lebih kurang dadah kalau asyik tangkap penagih tetapi pengedar bebas aper cer ... saya da lama tengok keadaan ni sbb sy dulu pun ada wat part time kat night club ertikata night life kat malaysia nie mmg merosakkan akidah tetapi tiada penguatkuasaan dilakukan...

hantu said...

^fuyo buat part time kat night club siot!

elyana yazmin said...

genius gile idea ko! hahahaha

PutraRocker said...

thisisbestbro

Related Posts with Thumbnails

Pagenumber