Saturday, April 3, 2010

Perkasa Pecahkan Rekod Songkok Tertinggi


Negeri Johor memang terkenal dengan tradisi songkok tingginya. Menurut tradisi lebih tinggi songkok seorang lelaki Johor, lebih tinggilah statusnya didalam komuniti.

Baru-baru ini sempena kempen mempromosikan Perkasa, rekod songkok tertinggi berjaya dicatatkan dengan ketinggian 30 inci. Songkok buatan Kedai Songkok Wak Rodhi Muar dipakai dengan bangganya oleh Arman Azha Abu Hanifah, ketua pemuda Pekasa

Menurut Arman;

“Imej Perkasa sekarang agak buruk keran ada pihak yang menyamakan kami dengan gerakan NAZI. Ini tidak benar. Maka dengan melakukakn publicit stunt sebegini kami ingin menunjukkan imej santai dan tidak extremis”

Bila ditanya wartawan Metroll tentang kegunaan songkok tinggi ini Arman menjawab;

“Kami bercadang untuk menggunakan songkok pelbagai ketinggian sebagai “rank designator’ didalam Perkasa. Lebih tinggi kedudukan seseorang ahli maka lebih tinggilah songkoknya. Kami akan menyerahkan songkok setinggi 40 inci kepada presiden Ibrahim Ali dalam perjumpaan Perkasa bulan depan”

ohai


14 comments:

High said...

Ingat Macam Ranking Chef Ke Jawatan Dalam Perkasa Tu..Hahahahaha....

Pizud said...

ini dah mengalahkan sida zaman maharaja China ...

deus X machina said...

kah kah kah

ibrahim ali mesti jeles dgn songkok mamat ni...hak hak

Izzy Does It said...

yo obie, i'mma letchu finish but the royal guards of Britain wears the tallest hats of all time.
OF ALL TIME!

Ara said...

huh! about time u update this dusty blog! LOL! Xp

neo said...

hahahah...itu bukan songkok tu. itu bongok. Perkosa no 1 racist. hahaha...

rean said...

these fuckers looks like typical Meleis and child rapists

Pardon my language

asrie said...

ha ha ha... dalam songkok tu ada senjata kot... hehe.. atau banyak kueh (teringat waktu budak2, bulan ramadhan simpan kueh kat songkok waktu moreh lepas tarawih...).. inovasi betul mamat ni.. bagus bagus..

Matjoe said...

dh mcm chef pulak, lg tinggi lg power skil memasak

Holden Caulfield said...

kah kah kah!perkasa pakai jersi MU..kah kah kah!

chanz said...

LOL! perkasam.

tenukliar said...

hahaha PERKASA la sangat ni semua samseng melayu yang mengaku hero.

Anonymous said...

bro

lu xdak nk troll psl hindraf ke?
biar adil bro
jgn konek mencanak dgn kaum sndiri je

Anonymous said...

pencacai je sumenye tuh...

Related Posts with Thumbnails

Pagenumber