Tuesday, July 19, 2011

Metroll Sports - PAS dan PERKASA Bekerjasama Demo Bantah Kehadiran Yossi Benayoun


Laporan asal Zainal Abidan Temerloh

Selasa - Kuala Lumpur - PAS dan PERKASA hari ini bersetuju mengadakan demonstrasi aman secara bekerjasama menentang kehadiran pemain Israel Yossi Benayoun bersama skuad Chelsea di Ibu negara. Buat kali pertama dalam sejarah dunia, dua pihak yang selalunya tidak sehaluan ini bersetuju untuk menggembleng gerombolan pemprotes mereka di Stadium Bukit Jalil petang ini. Wakil PAS Mat Sabu dan Ibrahim Ali wakil Perkasa ketika ditemui berkata dalam hal membenci yahudi laknatullah adalah bagus dan afdal sekali PAS dan Perkasa duduk diatas jalan bersama mengutuk tindakan Wisma Putra memberikan Yossi Benayoun visa kemasukan ke Malaysia.Mat Sabu ketika ditemuramah wartawan Metroll berkata;

"PAS dan PERKASA sama-sama membenci Israel. Apa salahnya kami berdemo secara togeder-gder bagi menunjukkan kebencian kami terhadap yahudi yang sungguh bergelora. Kerjasama antara PAS dengan PERKASA juga bagus kerana seperti yang kita sedia maklum cable Ibrahim Ali sangat besar. Beliau boleh dapatkan permit untuk berdemo dengan cukup mudah sekali. Kalau PAS mahu buat demo ini secara seorang diri pasti permit tak akan diluluskan. Saya rasa dalam hal sebegini tak salah bekerjasama dengan Perkasa"

Dalam sidang media yang sama Ibrahim Ali sempat menambah

"Kenapa kita kerap memanggil kelap luar negara datang ke Malaysia? Setiap kali datang pasukan kita menjadi daging salai kena masak dengan mereka. Secara tak langsung Malaysia menjadi bahan ketawa oleh orang asing. Saya cadangkan perlawanan sebegini diharamkan terus. Maruah HarimauMalaya yang 90% melayu pasti tercabar kalau kita kalah lagi. Sebagai pejuang martabat melayu saya tak boleh terima kenyataan ini!"

Demo mementang kehadiran Yossi Benayoun akan diadakan di Bukit Jalil mulai 7 petang ini. Kehadiran amat dialu-alukan. Banner kertas manila dan kain rentang akan disediakan penganjur. Makanan ringan dan air masih dalam perbincangan kerana pihak PAS dan PERKASA tidak bersetuju dengan kroni mana harus diberikan tender membekalkan mee hoon dan sirap ros.



6 comments:

FADZLY said...

TERBAEEPPPP!!!!

MBP 2587 said...
This comment has been removed by the author.
Kimee said...

alhamdulillah...macam ni la rakyat malaysia..

batmen said...

kalau betul2 lagi bagus...

Matjoe said...

ahaha, kali ni takdak pulak aku dengar. mmg che bai to poyo.

Anonymous said...

@ Kimee

KAH KAH KAHHH

Related Posts with Thumbnails

Pagenumber