Saturday, September 4, 2010

Nikon Perkenalkan Model Baru N-00B


Laporan Effi Saharurdin


Kuala Lumpur-Sabtu - Syarikat pengluar kamera terkemuka Nikon hari ini memperkanalkan model terbaru meraka NIKON N-00B. Nikon N-00B ialah chasis pengubah (adaptor) kamera kompak kepada DSLR bingkai penuh (full frame). Pengurus produk konsumer Nikon Malaysia, Encik Saiful Nung berkata;

"Sejak kebelakangan ini pihak kami sering mendapat E-MAIL dari pengguna yang mengatakan kamera DSLR kami terlalu mahal dan sukar digunakan pengguna baru. Mereka mahukan kamera DSLR yang mudah digunakan seperti kamera kompak NIKON yang telahpun mereka miliki. Mereka tidak mahu berbelanja lebih untuk kamera baru tetapi mahukan prestij memilik DSLR seperti kawan-kawan mereka yang cool dan hipster.Pada hemat kami Nikon N-00B ialah produk yang mereka nanti-nantikan selama ini"

Kamera N-00B ini memang direka pagi penggemar fotografi novis. Ia mempunyai rupa yang sama dengan Nikon D700 yang hangat dispasaran. Nikon N-00B sedia digunakan dengan semua kamera kompak dari keluarga Coolpix. Harga setiap satu model ini ialah RM 700 dengan jaminan terhad 3 tahun.

Nikon yakin pengguna N-00B pasti gembira dengan produk terbaru meraka . Pengguna tidak akan lagi merasa macam taik kerana diejek rakan-rakan yang mempunyai DSLR ketika majils keraian. Mereka boleh blend in dan mengambil gambar tanpa risau gambar yang diambil nampak macam gampang kerana mereka malas belajar teknik DSLR yang betul.

Encik Saiful Nung juga berkata sekiranyan produk pengubah kompak ke DSLR N-00B ini mendapat sambutan hangat, pihak Nikon mungkin akan mengeluarkan pengubah bagi iPhone, Samsung Galaxy S , Blackberry dan Nokia 3210.



11 comments:

Anonymous said...

fukken genius. ni kalau ada kompeni yg buat2 btul2 ni... hahahahaha

afirah said...

haha..LOL gle..
Tp kalu btl2 ada, rasenye ramai yg bli kan. Hahaha..bengong..

pizli.mw said...

Wahahahhaa...

syvzwvn said...

saiful nung.u got me ther nikka.i loled

Imran said...

Prefer the iPhone DSLR converter lol. This post went from parody to reality in less than 48 hours!

http://www.engadget.com/2010/09/04/iphone-4-gets-stuffed-inside-canon-slr-body/

Matjoe said...

serius buhung....
lol

TheBentPencil said...

@imran-
obe shouldv'e patented...
kan da kene tiru.
wakakaakaka

Anonymous said...

nama model series bangang!!!!!!!!!!!!!!!!!!

N-OOB hahahahahahah

aficiozado said...

http://www.petapixel.com/2010/04/29/clever-canon-ae-1-program-digital-mod/

Anonymous said...

haha genius mangggg!

Ain Shdn said...

nak jugakkk !!

Related Posts with Thumbnails

Pagenumber